Hírek,  Magazin

Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten

Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első vidámparkját a Közel-Keleten, amely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu-Dzabi Yas-szigetén fog helyet kapni. Ez a projekt a Walt Disney és a helyi szórakoztató és vendéglátó ipari cég, a Miral együttműködésében valósul meg. A Disney már rendelkezik hat vidámparkkal Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, legutóbb 2016-ban nyílt meg egy park Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget fejlesztéséért, mint turisztikai célpont, és már üzemeltet olyan nevezetességeket, mint a SeaWorld és a Warner Bros World, ahol egy Harry Potter-tematikájú parkot is fejlesztenek.

A Disney nyilatkozatában kiemelte, hogy az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése miatt, amely egy négy órás repülőútra található a világ népességének egyharmadától, jelentős kapu a turizmus számára. Az emírségek évente 120 millió utast fogadnak Abu-Dzabiban és Dubajban, így ezek a városok a világ legnagyobb légiközlekedési csomópontjává váltak. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a park terveit „izgalmas” pillanatnak nevezte a vállalat számára, és hangsúlyozta, hogy az Abu-Dzabi Disneyland „igazán Disney-s és egyben Emirátusi” élményt fog nyújtani.

Yas-sziget, amely 25 négyzetkilométeres területen fekszik, mindössze 20 percre található Abu-Dzabi belvárosától és 50 percre Dubajtól. Mohamed Abdalla Al Zaabi, a Miral vezérigazgatója elmondta, hogy a Disney vidámpark üdülőhely megjelenése a térségben „mérföldkő” a sziget globális szórakoztató és szabadidős célpontként való előrehaladása szempontjából. Hozzátette, hogy a fejlesztés támogatni fogja Abu-Dzabi és környékének tartós gazdasági növekedését.

A Disney első vidámparkja, a Disneyland, 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában, amelyet 1971-ben követett a Walt Disney World Orlando városában, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött, amikor megnyílt a tokiói park; ezt követte a Disneyland Párizsban 1992-ben, majd Hongkong 2005-ben és legutóbb Sanghaj 2016-ban.

A Disney szerdán bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó eredményei meghaladták a várakozásokat, a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) nőttek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új ügyfelet szerzett. Korábban a Disney enyhe előfizetőcsökkenést jósolt az árak emelkedése miatt, ám az amerikai parkok látogatottsága emelkedett, a látogatók pedig több pénzt költöttek, ami a Disney Treasure nevű új hajó bevezetésének is köszönhető. Iger úr elmondta, hogy „annak ellenére, hogy sokan a makrogazdasági bizonytalanságról és a verseny hatásáról aggódnak, bátorítónak találom vállalatunk erejét és ellenálló képességét”.

Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzési vezetője megjegyezte, hogy abban az időszakban, amikor sok amerikai vállalat „aggódik a vámok fogyasztói kiadásokra és a háztartási költségvetésekre gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosan érzi magát”. A Florence Pugh-t és Sebastian Stan-t szerepeltető film is jól teljesít az online közönség körében. Emellett a legkisebbek is díjat nyertek, mivel nagy „lelkesedésükkel” és „sok” sárban való csobbanásukkal tűntek ki. A Thunderbolts* premierje előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskoláslánytól a hollywoodi sztárig.

Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztései lehetővé tehetik, hogy a Eurostar vonatokat is befogadhassanak. A Disney új vállalkozásokért felelős elnöke, Page Thompson elmondta, hogy a vidámpark csak a kezdet a helyi befektetések terén. Az Abu-Dzabiban tervezett Disney vidámpark tehát nem csupán egy új turisztikai attrakciót jelent, hanem a gazdasági fejlődés szempontjából is kiemelkedő jelentőséggel bír, hozzájárulva a térség nemzetközi vonzerejének növeléséhez.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cdrgr2zzv00o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük