
iPhone gyártó bejelentette Mitsubishi elektromos autók gyártási tervét
A Foxconn, amely az Apple iPhone-jainak gyártója, bejelentette, hogy tervei között szerepel elektromos járművek (EV) gyártása a japán Mitsubishi Motors számára. A megállapodás szerint a Foxconn egy közös vállalkozást alakít, amely Tajvanon tervezi és építi meg a Mitsubishi számára készült autókat. A két cég várakozásai szerint az új modell 2024 végére már piacon lesz, ami Foxconn számára az első jelentős szerződést jelenti az egyre népszerűbb és versenyképesebb elektromos autóiparban.
A japán autógyártók, köztük a Mitsubishi, egyre nagyobb versennyel szembesülnek a kínai riválisok részéről, különösen Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika és Európa piacaiban. A Foxconn és a Mitsubishi közleménye szerint az új autókat a Foxtron fogja gyártani, amely a Foxconn és a tajvani Yulon Motor közös vállalkozása. A Foxtron vállalat felelősséget vállal a tervezésért és a gyártás menedzsmentjéért, és az új modell várhatóan 2026 második felében lép be az ausztrál és új-zélandi piacokra.
Jelenleg a megállapodás csak egy úgynevezett szándéknyilatkozat, amely nem kötelező érvényű a két fél számára. A cégek jelezték, hogy folytatják a tárgyalásokat a végleges megállapodás érdekében. A Foxconn a világ legnagyobb szerződéses elektronikai gyártója, amely olyan nagy technológiai vállalatokat szolgál ki, mint az Apple. A vállalat korábban már jelezte, hogy mérlegeli egy részesedés vásárlását a japán Nissan Motorban, hogy ezzel is erősítse együttműködését az autóiparban.
A Mitsubishi Motors a Nissan és a francia Renault autógyár közötti szövetségben kisebb partnerként vesz részt. Az ilyen lépések különösen fontosak, mivel Kína autóipara az utóbbi években gyorsan fejlődött, és a világ második legnagyobb gazdasága vezető szerepet tölt be az egyre növekvő elektromos járműpiacon. A hagyományos autógyártók világszerte küzdenek a versennyel, mivel a nagy kínai szereplők, mint például a BYD, folyamatosan új vásárlókat szereznek.
A Foxconn által tervezett új gigagyár várhatóan 1000 munkahelyet teremt, és évente 100 000 elektromos járművet fog gyártani. A tajvani vállalat célja, hogy jelentős szereplővé váljon az elektromos járművek piacán, amely az utóbbi években robbanásszerű növekedést mutatott. A Foxconn eddigi tapasztalatai az elektronikai iparban és a gyártási kapacitása segíthet a Mitsubishi számára, hogy versenyképes maradjon a globális piacon.
A bejelentés hátterében a globális autóipar átalakulása áll, amelyet a fenntarthatóság iránti növekvő kereslet és a környezetvédelmi előírások szigorodása is ösztönöz. A hagyományos belső égésű motorral működő járművek iránti kereslet csökkenésével a gyártók kénytelenek adaptálni magukat az új kihívásokhoz, és az elektromos autók gyártása egyre inkább a jövő irányába mutat.
A Foxconn és a Mitsubishi együttműködése tehát nemcsak a két cég számára jelenthet új lehetőségeket, hanem hozzájárulhat a globális elektromos járművek piacának fejlődéséhez is. A következő hónapokban a két vállalat folytatja a tárgyalásokat, és remélhetőleg hamarosan véglegesíti a megállapodást, amely új korszakot nyithat az elektromos autók gyártásában. Az iparág várakozásai szerint a Mitsubishi új modellje versenyképes alternatívát kínálhat a piacon, amely egyre telítettebbé válik a különböző gyártók termékeivel.

