Hírek,  Tech

Országos parkolóplatform az egyszerűbb parkolásért

A brit kormány bejelentette, hogy egy új, mindenki számára elérhető mobilalkalmazást vezet be a parkolási díjak kifizetésére, amely célja, hogy véget vessen a gépkocsivezetők által tapasztalt „kapkodásnak”, amikor több különböző alkalmazást kell letölteniük a parkolóhelyek díjának rendezéséhez. A közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint a vezetők mostantól bármelyik nagy parkolási alkalmazást használhatják a díjak kifizetésére, anélkül, hogy minden egyes új parkolóhoz külön kellene alkalmazást letölteniük. A Nemzeti Parkolási Platform (NPP) eddig próbaüzem alatt működött, de most az iparági szervezetek kezébe kerül, hogy kiterjesszék az Egyesült Királyság területén, bár csak azok a parkolóhelyek és alkalmazás-szolgáltatók vehetnek részt a programban, akik aláírják a csatlakozási megállapodást.

A gépkocsivezetők érdekvédelmi szervezete, a RAC üdvözölte az új megoldást, de hangsúlyozták, hogy ahhoz, hogy valódi különbséget hozzon a gépkocsivezetők életében, sokkal szélesebb körben kellene alkalmazni. Rod Dennis, a RAC vezető politikai szakértője elmondta, hogy „a parkolási díj kifizetése a legkönnyebb feladatok közé kellene, hogy tartozzon egy gépkocsivezető számára, de az utóbbi években ez sokkal bonyolultabbá vált”. Hozzátette: „Ha a Nemzeti Parkolási Platform megszünteti ezt a bosszúságot, akkor mindenképpen üdvözlendő lépés.”

Az NPP keretein belül a gépkocsivezetők bármelyik főbb parkolási alkalmazással fizethetnek bármely olyan parkolóhelyen, amely csatlakozott a rendszerhez. Ez azt jelenti, hogy például egy olyan parkoló, amely a Ringo alkalmazást használja, elfogadja a JustPark alkalmazásból érkező kifizetéseket is. A kormány szerint ez véget vet a „különböző alkalmazások letöltésének kapkodásának”, és rugalmasabb parkolási élményt teremt a felhasználók számára. A próbaidőszak során, amely tíz angliai helyi hatóságot érintett, több mint félmillió tranzakciót regisztráltak. A kormány közölte, hogy az NPP „hamarosan további helyi hatóságokat von be a rendszerbe.” Az NPP irodalma azt is hangsúlyozza, hogy nyitott a helyi hatóságok és a magánparkolási szolgáltatók előtt az Egyesült Királyság területén.

A program irányítása mostantól a Brit Parkolási Szövetséghez (BPA) került, amely a parkolási szektort képviseli. Andrew Pester, a BPA vezetője elmondta: „A mai bejelentés hat évnyi elkötelezett munkájuk eredménye, amely a parkolási díjak egyszerűsítésére irányult.” Hozzátette, hogy „szoros támogatást nyújtottunk a Nemzeti Parkolási Platform számára a kezdetektől, így nagyon örülünk ennek az eredménynek.” A BPA, bár átvette a platform üzemeltetési költségeit a kormánytól, biztosította a közvéleményt, hogy ez nem vezet a gépkocsivezetők számára magasabb díjakhoz. „Sőt, úgy gondoljuk, hogy ez növelni fogja a versenyt a szolgáltatók között. Nem számítunk a parkolási díjak emelkedésére” – nyilatkozta egy szóvivő a BBC Newsnak.

A parkolási rendszer bevezetésének híre mellett a brit sajtóban más parkolással kapcsolatos problémák is napvilágot láttak. Például a St George’s Football Club és a Noble’s Park parkolói a rossz talajviszonyok miatt zárva tartanak. A legfrissebb statisztikák szerint az Egyesült Királyságban áprilisban a legkevesebb új jármű készült el 1952 óta, a pandémiát megelőző időszakot figyelembe véve. Emellett a Sutton Park, a Sheldon Country Park és a Lickey Hills Country Park parkolóit is díjak terhelhetik a helyi tanács döntése alapján. További nehézségekkel küzdenek a Tetbury ősi város lakói, akik szerint a lakóhelyük közelében lévő parkolás folyamatos aggodalmat okoz számukra. A kormány új kezdeményezése talán segíthet ezen a helyzeten, de ahhoz, hogy valódi változásokat hozzon, széleskörű elfogadásra van szükség.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/ckg44pgn2g4o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük